Friday, July 02, 2010

Menghitung Hari Menyambut Tetamu Istimewa

Minggu hadapan masuklah bulan Sya'ban. Sebulan kemudian Ramadhan bertamu. Bagaimana perasaan adik-adik semua menjelang bulan yang mulia ini? Tentu semua orang merindui bulan yang penuh barakah dan penuh rahmah ini, bukan? Begitu juga dengan Cik Ez. Rasa berdebar, rasa cemas, rasa tidak sabar menunggu sebulan lagi dan macam-macam rasa lagi. Rasa nak menangis pun ada.
Apa pun, sama-sama kita berdoa semoga kita diberi kesempatan berada di bulan ibadah ini sepenuhnya agar dapat kita manfaatkan segala kelebihan yang Allah sediakan istimewa hanya di bulan ini sahaja. Kita tanamkan azam supaya amalan kita di bulan Ramadhan kali ini lebih baik daripada amalan kita di tahun lepas. Solat tarawih, solat-solat sunat yang lain, bacaan al Quran, bersedekah dan semua aktiviti yang kita lakukan dari bangun pagi hingga masuk tidur, kita pastikan hanya kerana mahu mencari redha Allah semata-mata.
Mudah-mudahan latihan sebulan ini terus menjadi amalan kita di bulan-bulan berikutnya dan sehingga kita diberi sekali lagi peluang menyambut kedatangannya, insya-Allah....

No comments: