Wednesday, June 09, 2010

Siapa yang Sarah kejar?

“Saya menjualkan harta dan diri ke jalan Allah kemudian saya lemah? Tidak! Tidak sekali-kali tidak!” jeritan penuh semangat pemuda tampan itu membuat bulu roma Sarah meremang, air matanya mengalir deras. Dia tidak mahu apa-apa yang tidak diingini berlaku kepada pemuda tampan yang belum sempat lagi dia bertanya siapakah namanya.
Pemuda tampan itu berlalu pergi. Sarah mengejarnya dari belakang. Pemuda tampan itu melompat ke atas kudanya. Pemuda itu berusaha mengejar panglima tentera dan tentera-tentera lain yang mula bergerak ke medan perang. Sarah mula tidak keruan. Hatinya berdegup semakin kencang. Dia tidak boleh membiarkan pemuda tampan yang berjiwa besar itu berlalu pergi begitu sahaja. Mereka belum berkenalan. Dia perlu berlari sepantas mungkin bagi menyamakan langkah kaki kuda yang mula mengorak langkah. Dia tidak boleh biarkan semua ini berlalu begitu sahaja.
“Tunggu! Tunggu saya!” jeritan Sarah langsung tidak membuat pemuda tampan itu menoleh ke belakang. Sarah mula cemas. Dia tidak mahu kehilangan orang yang baharu dikenalinya itu. Dia mahu kenal lebih dekat lagi. Adakah suaranya belum cukup kuat sehingga lelaki itu tidak dengar? Sarah menarik nafas dalam-dalam dan mengumpul suara lalu menjerit sekuat hatinya.
“Tunggu saya!!!”
“Jangan tinggalkan saya!!!”
Sarah tidak terdaya lagi berlari. Dia tercelepok di tanah namun suaranya masih mampu menjerit. Dia mesti menarik perhatian pemuda itu supaya menoleh ke belakang.
“Jangan tinggalkan saya!!!”

p/s Sedikit sedutan daripada Sarah dan Duit Raya. Siapa pemuda hebat yang dikejar Sarah?

No comments: