Monday, September 28, 2009

Meriahnya Raya






Sudah seminggu kita semua berhari raya. Minggu ini pula tentu sudah ada di kalangan kita yang mula berpuasa enam pula. PErsekolahan pun sudah bermula seperti biasa namun mood raya tetap dirasai.Bagaimana hari raya anak-anak kali ini? Tentu meriah, bukan?

Daripada emel yang diterima semuanya menggambarkan kemeriahan bermula dari bulan Ramadhan hingga menjelang Syawal. Seronok membaca emel anak-anak semua. Geli hati pun ada kerana ada yang tanya mahu panggil apa. Ada yang mahu panggil Cik Ez, Mama Ez, Ummi EZ dan Makcik Ez. Ramai yang mahu panggil Cik Ez! Balik kampung pun sama situasinya. Apa-apa pun boleh :)

Cik ez (he he he kali ini Ezee Rahmani menerima cadangan panggilan disukai ramai,Cik ez) harap, anak-anak semua sihat sejahtera. Maklumlah hari raya ini memang banyak kuih muih dan minuman berbagai warna dan rasa yang terhidang. TEtapi kemampuan perut perlu diambil kira juga, bukan? kasihan perut sekiranya terlebih muatan :) Akibatnya pula memang kita semua tahu. Ada yang sakit perut, senak perut, muntah-muntah dan macam-macam lagi.

Kami sekeluarga merayakan Eidul Fitri di Terengganu dan Johor. Berkumpul dan bertemu sanak saudara dan kenalan memang seronok. Banyak cerita yang hendak dikongsi.KElakar dan menggelikan hati pula apabila semua orang mahu bercakap dan bercerita sehingga suasana menjadi riuh rendah, meriah sekali sehingga ada yang tidur lewat malam. Sedar-sedar bunyi ayam berkokok!

Malam raya kedua di TErengganu, kami mengadakan BBQ. Sempat juga Cik ez merakamkan beberapa aksi pembaca-pembaca cilik yang sentiasa menunggu-nunggu novel terbaru Ezee Rahmani. TErima kasih kepada semua yang sentiasa memberi sokongan :)

No comments: