Monday, March 02, 2015

Soal dan Jawab

Soal:    Puan penulis buku remaja dan kanak-kanak?

Jawab: Ya. Saya penulis buku remaja dan kanak-kanak.

Soal:     Adakah puan berbangga dikenali sebagai penulis buku remaja dan kanak-kanak?

Jawab:  Ya. Sudah tentu saya berbangga.

Soal:     Boleh saya tahu, apa kebanggaan menjadi penulis buku remaja dan kanak-kanak?

Jawab:  Banyak kebanggaannya. Pertamanya, anak-anak ini ialah ahli-ahli syurga. Mereka bersih seumpama kain putih. Saya rasa bertuah diberi peluang menyediakan hidangan untuk ahli-ahli syurga ini. Sekiranya, seorang chef berasa bertuah menghidang masakannya untuk para pembesar, VIP dan raja-raja, saya pula bertuah dapat menghidang makanan akal dan minda untuk ahli-ahli syurga ini.

Soal:    Sekiranya mereka ahli-ahli syurga, bagaimana pula dengan status kita?

Jawab:  Status kita kini, melayakkan diri menjadi calon syurga. Sekiranya hari ini kita meninggal, belum tentu kita ke mana. Sedangkan mereka itu pasti tempatnya di syurga.

Soal Jawab bersambung....

No comments: