Wednesday, January 28, 2015

Solo vs Group

Masing-masing tentunya ada kelebihan, tidak kurang ada lemahnya juga. Kerja secara solo, ikut sahaja kepala kita. Tidak perlu pening-pening mahu merai ahli group. Bebas juga berbuat apa sahaja, di mana sahaja, di waktu apa sekali pun. Suka-suka hati kita sahaja.

Manakala kerja bergroup/berkumpulan sedikit tercabar. Harus mengambil kira pandangan ahli lain. Perlu mengawal emosi kerja dan jaga target siap kerja. Tidak boleh suka-suka hati kita sahaja.

Di antara kedua-dua cara kerja ini, yang mana satu jadi pilihan?
Kedua-dua miliki nikmat tersendiri. Ada manisnya tersendiri. Umpama diminta memilih buah epal atau buah manggis. Tentu sukar memilih mana yang paling bagus sebab kedua-duanya bagus dan ada rasanya tersendiri. Juga bergantung di waktu mana kita mahu menikmatinya.

Kesimpulan saya mudah sahaja. Ada ketikanya saya mahukan epal ketika berkelah di tepi tasik dan ada ketikanya saya mahukan manggis ketika duduk-duduk di halaman rumah.

Perbandingan yang tidak munasabah? Usah pusing-pusing. Fikir yang positif saja. Yuk!



Sumber gambar buah-buahan dari internet

2 comments:

Husna Adnan said...

Perbandingan yang bagus, Kak Ezee! Saya suka! ^_______^

ez said...

Cikpuan Husna,saya suka epal dan manggis.
Terima kasih sudi singgah :)