Monday, November 17, 2014

An Nur

Pengalaman berada di dewan bedah minggu lepas memberi kenangan yang tidak mungkin dilupakan. Sempat saya melirik menjelajah ke seluruh sudut dewan tersebut. Entah apa yang saya cari, saya sendiri pun tidak tahu sehingga akhirnya mata saya menatap meja yang menjadi tempat utama, di tengah-tengah dewan. Tim yang bertugas siap menghadiahkan selebar senyum dan sehalus tutur membuat hati saya terasa tenang, rasa damai apabila dikelilingi oleh orang-orang yang amanah dalam kerja. Lebih kurang 4 jam 'ditidurkan', saya berserah sepenuhnya kepada Allah yang menghidup dan memati.

Alhamdulillah, setinggi syukur kepada Allah yang masih memberi nafas bagi meneruskan suatu lagi episod kembara hidup sehingga tiba kesuatu noktah. Terima kasih ya Allah.

Firman Allah Taala; Dialah yang menghidup dan mematikan, dan hanya kepadaNyalah kamu dikembalikan. (Yunus:56)


No comments: